International Cirkusdag

Oplev jonglering, som du aldrig har set det før, træd selv ind i manegen og få spændende fortællinger fra cirkusverdenen, når Cirkusmuseet byder på fri entré til alle dets aktiviteter denne dag i anledning af fejring af cirkus.

Show
Jongløren Jonathan Zeuthen er et af de største danske jongleringstalenter og en af de få, der kan jonglere med 7 bolde! I hans fantastiske show vil du opleve jonglering i et tempo og udført med en musikalitet, man sjældent ser. Det hele bliver krydret med en god portion humor, så der er gode grin og forbløffelse at hente for alle aldre. Jonathan optræder kl. 13 i Fægtesalen.

Cirkusleg
Inden showet kan du selv prøve kræfter med artisteriet til Cirkusleg, hvor museets egen artist vil stå klar til at hjælpe dig, uanset om du vil gå i Jonathans fodspor og kaste dig over jongleringen, eller om du er mere vovemodig, og vil forsøge dig i trapezen. Cirkusleg finder sted fra kl. 10.30-12.30 og er for hele familien.

Rundvisning
Er du til drama, smukke kostumer eller fortællinger om nogle af de største personligheder i cirkus, er der mulighed for at opleve det på rundvisning på museet. Det sker kl. 10.15 og varer ca. 30 min.

Kreativt Værksted
Vil du og familien hellere slippe jeres kreative kræfter løs, kan I gøre det på museets kreative værksted, hvor I bl.a. kan lave jeres egen cirkushat, collager og meget mere. Værkstedet er åbent fra kl. 10-14. Der er fri entré til alle aktiviteter på museet og i Fægtesalen.

Talkshow
For det voksne publikum er der talkshow, hvor Per ”Tøffe” Nielsen, der optrådte som klovn i Cirkus Baldoni i 2023, vil blive interviewet om, hvordan det var at rejse et år med cirkus. Tøffe, som han bliver kaldt i daglig tale, vil bl.a. fortælle om, hvordan det var at træde ind i cirkussets univers. Talkshowet finder sted kl. 11.45 i Auditoriet, Vestre Messegade 5.

Cirkus Baldoni
Cirkusmuseet lukker denne dag kl. 14, hvorefter du kan slutte dagen af i Cirkus Baldoni, der ligger i Avedørelejren. Billetterne til Baldoni skal købes direkte hos cirkusset, der i anledning af Cirkusdagen har nedsat billetprisen.

Du har således mulighed for at få en særdeles oplevelsesrig cirkusdag, der er arrangeret af Cirkusmuseet og foreningen Danske Cirkusvenner.